خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/21 - 15:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عبداللهی در کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین‌؛

چاپ و انتشار مجموعه سروده‌های طوفان الاقصی/ نقش شاعران در ترسیم عدالت‌خواهی پررنگ است

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین‌ از تدوین، گردآوری و چاپ سروده های شاعران در قالب مجموعه آثار طوفان الاقصی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین ظهر امروز (سه شنبه ۲۱ اسفندماه) با حضور اعضای کارگروه، جمعی از شاعران، نویسندگان و فعالان عرصه فلسطین برگزار شد.

محمدمهدی عبداللهی، رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین در این نشست با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر نقش مهم اهالی ادب در انعکاس واقعیات جامعه و ارزش ها تاکید دارند، گفت: ایشان فرمودند" شاعران و هنرمندان باید حماسه مردم فلسطین را منعکس کنند تا آیندگان بفهمند بر این ملت مظلوم چه گذشته است".

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی کارگروه، نخبگان ادبیات و هنر مقاومت از سراسر کشور شناسایی شدند و توانستیم آثار متعددی در رابطه با اقدامات مقاومت مردم فلسطین تولید کنیم.

عبداللهی در این زمینه، افزود: متعاقبا تلاش شد از ابتدای تولید این آثار فاخر، سروده ها در یک مجموعه آثار با عنوان طوفان الاقصی تدوین و گردآوری شده و در آینده ای نزدیک چاپ و منتشر خواهد شد.

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین، ادامه داد: این مجموعه به زبان های دیگر مانند عربی نیز ترجمه خواهد شد تا علاقه مندان به ادبیات و همچنین آرمان های فلسطین در دیگر نقاط دنیا بتوانند از مضامین این سروده ها بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ویترین هنر انقلاب در کشور همواره مملو از سروده ها و آثار فاخر با محتوای ارزشی خصوصا ارزش ها و آرمان های فلسطین بوده است، بیان کرد: خوشبختانه در این مدت چند ماهه نیز توانستیم با بهره مندی از شاعران، نویسندگان و اهالی قلم داخلی و همچنین کشورهای خارجی مانند سوریه، عراق و غیره این ویترین را غنی تر کنیم.

عبداللهی ضمن بیان اینکه فعالیت های شاعران و نویسندگان در راستای جهاد تبیین محسوب می شود، گفت: در واقع این دسته از نخبگان تلاش می کنند با هنرنمایی، در ترسیم مکتب جدید عدالت خواهی در دنیای آتی نقش آفرینی کنند که امری قابل تامل و مهم تلقی می شود.

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین با تاکید بر اینکه امروزه مولفه های حقوق بشری از سوی رژیم صهیونیستی از بین رفته لذا هنرمندان می توانند با تولید آثار در بخش های مختلف این موضوع مهم را به گوش افکار عمومی خصوصا آزادی خواهان برسانند، تصریح کرد: در این میان ادبیات نقش مهمی را بر عهده دارد؛ به عبارتی سروده ها می تواند تسهیل گر خوبی برای انتقال مفاهیم ارزشمند انسانی به مردم دنیا باشد و در مقابل لکه سیاه و ننگین جنایت های صهیونیست ها علیه مردم فلسطین خصوصا غزه را به تصویر بکشد.

وی در پایان بر اهمیت ظرفیت اربعین برای ترویج فرهنگ مقاومت تاکید و تصریح کرد: در حال تدوین برنامه های مختلفی برای ایام پیش رو هستیم تا با تکیه بر هنر اهالی ادبیات و فرهنگ، بار دیگر حماسه عظیم مردم فلسطین خصوصا غزه را با زبان شعر تبیین و ترویج کنیم.

گفتنی است، اعضای کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت و حامیان فلسطین نیز در ادامه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بر اهمیت بهره مندی از ظرفیت اهالی هنر و ادبیات دیگر کشورها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند./
پایان پیام

  • کد خبر : 377085
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار